Google Analytics -jatkokurssi

Analytics-jatkokurssilla syvennytään monipuoliseen tapahtumaseurantaan ja konversion ymmärtämiseen & parantamiseen

  • Klikkausten seuranta: kuinka tärkeitä linkkejä, nappeja ja muita elementtejä klikataan
  • Tiedostolatausten seuranta
  • Konversioseurannan asettaminen tapahtumiin, kuten linkkien klikkauksiin ja tiedostolatauksiin
  • Lomakkeiden seuranta: ongelmakohtien selvittäminen ja korjaaminen (esim yhteydenotto-, tarjouspyyntö- ja tilauslomakkeet)
  • Tapahtumaseuranta ilman koodaamista: Google Tag Manager
  • Konversio-optimointi: sivumuutosten A/B-testaaminen kertoo varmuudella, mikä parantaa konversiota ja mikä ei
  • Konversioon johtaneiden polkujen syvempi ymmärtäminen: kuinka monta vierailukertaa edeltää konversioita
  • Kuinka hakukoneet, sosiaalinen media ja mainokset ovat avustaneet konversioissa
  • Hotjar-työkalun esittely: sivuston käyttö, klikkaukset, skrollaukset ja lomakkeiden täyttö

Koulutukseen osallistujat saavat 6 kk käyttöoikeuden laajaan oppimateriaalitietokantaamme, johon sisältyy myös 1 kk sähköpostituki.

Kenelle: Analyticsin perusteet hallitseville (ks. Analyticsin tehokas peruskurssi), jotka haluavat seurata sivuston käyttöä yksityiskohtaisesti ja syventää Google Analytics -osaamistaan.

Kesto: 1 päivä (klo 9-16)
Paikka: Espoo, Otaniemi

Hinta: 495 €  + alv 25,5%

Hintaan sisältyy lounas, aamukahvi ja kattava sähköinen kurssimateriaali

Lisätiedot: Jesse Kivialho, p. 050 46 123 46 / myynti@verkkovaraani.fi

Ilmoittaudu Google Analytics -jatkokurssille

Kurssin tiedot
Omat tietosi

Aika: Avoin
Paikka: Espoo, Innopoli 1, Tekniikantie 12

Ilmoittautumalla kurssille hyväksyt laskutus- ja peruutusehdot (maksuton peruutus 7 pv ennen kurssia).

reCAPTCHA is required.

”Kurssi antoi lisää itseluottamusta omaan työhön ja paljon vinkkejä sivuston kehittämiseen. Erittäin hyvät kurssimateriaalit laajasta aihepiiristä. Intensiivinen kurssi, jota voi lämpimästi suositella!”

– Osallistujan palaute Hakukoneoptimointi ja Google Analytics -kurssilta

Google Analytics -jatkokurssin ohjelma

Monipuolinen tapahtumaseuranta

  • Klikkausten seuranta: miten tärkeät linkit, tilausnapit, sosiaalisen median jakonapit ja muut klikattavat elementit onnistuvat keräämään klikkauksia
  • Miten parantaa heikkoa klikkausprosenttia
  • Seuraa, kuinka tiedostoja todellisuudessa ladataan
  • Google Tag Manager ja tapahtumaseuranta ilman koodausta
  • Tapahtumien asettaminen tavoitteiksi, eli tapahtumat ja konversioseuranta

Lomakkeiden seuranta ja ongelmien korjaaminen

  • Kuinka lomakkeesi, kuten yhteydenotto-, tarjouspyyntö- ja tilauslomakkeet konvertoivat
  • Lomakkeiden ongelmakohtien paikantaminen: lomakkeissa vietetty aika ja pahimmat poistumiskohdat
  • Hotjar-työkalun käyttö mm. lomakkeiden parantamiseksi

Konversion parantaminen (konversio-optimointi)

  • Sivumuutosten ja vaihtoehtoisten sivujen A/B-testaaminen: mikä todellisuudessa parantaa konversiotasi ja mikä ei
  • Testattuun dataan perustuvia vinkkejä konversion parantamiseksi

Konversioihin johtaneet reitit ja markkinointikanavat

  • Kuinka monta vierailua on edeltänyt konversioita (vierailijat käyvät sivustossa yleensä useita kertoja ennen varsinaista osto-, tilaus- tai rekisteröitymistapahtumaa)
  • Selvitä, kuinka kauan ihmisillä vie aikaa konversion syntymiseen
  • Konversioihin johtaneet reitit: kuinka hakukoneet, sosiaalinen media ja mainokset ovat avustaneet konversioissa